چهارده سال گذشت . بزرگ شدیم اما عاقل نه (قسمت اول)

ی صندلی ، تو اتاق تکراری و پر از کامپیوتر و لب تاپ و تبلت و انواع گجت ها ، در حال محاسبه زمانی بودم که اولین کامپیوترم رو خریدم . بعد وقتی که وارد نت شدم و چم و خم ماجرا رو یاد گرفتم . ۱۴ سال گذشت . خیره به یک صفحه مونیتور . باورش ساده نبود اما حقیقت داشت
شاید ۱۴ سال رو قدر یکسال فهمیده باشم .

1640171858_14sal1.jpg

زمان به تندی میگذشت و سن بیشتر و بیشتر می شد . راستی پسر کوچولو در حال متولد شدنه ! هنوز باورش سخته . چهارده سال ؟ کی گذشت ؟ خیلی جالب بود عاشق مهمونی و مسافرت بودم اما حالا….
چهارده سال گذشت بزرگ شدم اما عاقل نه . هنوز هم این دنیای مجازی رو به دنیای واقعی ترجیح میدم . عشقه خب . دوستان ، خانواده ، زندگی ، کار ، درآمد و… همه تو ی مونیتور خلاصه میشه . راستی واقعا چهارده سال ؟

از کجا شروع شد ؟

همش از اونجایی شروع شد که بابا به عنوان هدیه شاگرد دومی ی کامپیوتر برام خرید . رنگش سفید بود . ۱۲۸ مگ رم داشت و ۳۲ مگ گرافیک آنبرد و ی هارد ۸۰ . راستی یه مونیتور ۱۴ اینچه سی ار تی هم داشت . نو نبود . اما برای شروع خوب بود
کمتر از یک ماه فهمیدم چطور میشه باهاش کار کرد . اون موقع ویندوز ایکس پی تازه اومده بود و روش نصب کرده بودن . یکی از دوستان هم ی سی دی نرم افزار داد تا هرچی دوست دارم روش نصب کنم . زیاد نبود اما واسه وسوسه عالی بود
نفهمیدم چی شد ی برنامه پیدا شد فکر کنم اسمش ریچ هک بود که می شد باهاش برنامه ها رو ویرایش کرد و فارسی کرد . اونو خوب یاد گرفته بودم . کلی برنامه فارسی کردم ولی چه فایده به کی باید میدادمش ؟
باز نمیدونم چی شد که یاد گرفتم چطور اتوران بسازم . حالا واسه برنامه هام اتوران ساخته بودم و کلی سی دی آماده کرده بودم و به دوستام میفروختم . عجب دورانی بود . یادش بخیر . چهارده سال از اون موقع میگذره..
تازه بحث نت داغ شده بود و میتونستیم با دایل آپ وصل بشیم به اینترنت اما من نمیتونستم . سیستمم پنتنیوم تری بود و مودم و کلا هیچ چیز جدیدی قبول نمیکرد پس مجبور به تغییر بودم . اگر اشتباه نکنم سه ماه تابستون رفتم کارکردم تو ی خدمات کامپیوتری و ی هزار تومنی خرج نکردم تا تونستم ی سیستم با رم ۵۱۲ و مادربورد پنتنیوم ۴ و گرافیک ۱۲۸ و هارد ۱۶۰ بخرم . قیمتش دقیق یادم نیست اما ی مقدار مونده بود که مادرم داد
خب حالا اینترنت بود . گوگل اون موقع مثل الان باهوش نبود . هرکی کلمه کلیدی و تگ بیشتر داشت اول‌تر بود . ی سایت بود تهران پی سی . همه نوع برنامه برای دانلود میذاشت و منم هم دانلود کن . کارت اینترنت های شبانه و… کار دستم دادن و پول تلفن ۱۲۰ هزار تومان و قطع .
حدود ۵ ماه قطع بود که با کلی مکافات پوله جور شد و دوباره وصل و همون ماجرا اما اینبار دانلود خبری نبود تا نته باشه و دائمی بمونه .
پس ویندوز رفت کنار
بقیه رو بزودی در مطلب بعدی براتون مینویسم . نمیخوام زیاد بشه که حوصله خوندن نداشته باشید . ببخشید سرتون رو هم درد آوردم

اضافه کردن نظر جدید

نام شما

دیدگاه شما